امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58035
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷ |

گندمکاران و ثمره دسترنج زراعت/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/مینا فراز

اختصاصی هما خوزستان مینا فراز برداشت گندم از اراضی کشاورزی آهسته و پیوسته تداوم دارد و کشاورزان در فصل درو مشغول برداشت و جمع آوری محصول خود هستند، دسترنج یک فصل زراعی آن ها طی یک الی دو هفته بسته به مقیاس اراضی کشاورزی شان جمع آوری می گردد حال نوبت به نهاد های متولی […]

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

برداشت گندم از اراضی کشاورزی آهسته و پیوسته تداوم دارد و کشاورزان در فصل درو مشغول برداشت و جمع آوری محصول خود هستند، دسترنج یک فصل زراعی آن ها طی یک الی دو هفته بسته به مقیاس اراضی کشاورزی شان جمع آوری می گردد حال نوبت به نهاد های متولی می شود که کار خرید محصولات را آغاز کنند.

جهادکشاورزی هر ساله پیش از آغاز برداشت محصولات کشاورزی برنامه ریزی های لازم جهت خرید تضمینی محصولات را فراهم می سازد تا کشاورزان با اطمینان خاطر به کشت و زرع بپردازند و چرخه تولید کشور را محکم به حرکت درآورند.

تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید اصولی و متناسب با نظر کارشناسان و مهندسان این عرصه باشد تا کشاورزان دچار ضرر نشوند، قیمت را به گونه‌ای تعیین کنند که گندم از خارج به داخل  یا برعکس آن قاچاق شود.باید تعادلی بین قیمت گندم و سایر محصولات برقرار باشد.

از آنجایی که در بین محصولات کشاورزی مهمترین و راهبردی‌ترین محصول کشاورزی گندم است، بنابراین با توجه به نگاهی که در حوزه تولید و به خصوص تولید گندم به‌ عنوان یک کالای راهبردی در کشور وجود دارد، می‌طلبد در این زمینه برنامه‌ ریزی دقیقی انجام شود.گندم محصول استراتژی، از کشت های سودآور کشاورزی و از ارکان اقتصادی استان خوزستان به شمار می رود.

در فصل برداشت گندم پای درد و دل گندمکاران که بنشینیم درخواست، گلایه و شکایت های کشاورزان زیاد شنیده می شود. مشکلات و دغدغه هایی ازجمله؛ تأخیر در پرداخت به ‌موقع پول گندم، درجه بندی‌های نامناسب، قیمت پایین خرید تضمینی، عدم حمایت دولت از کشاورزان و افزایش هزینه‌های مختلف در زمان کاشت، داشت و برداشت، را مطرح می کنند و همواره خواهان برطرف کردن آن ها هستند. امید است امسال این مشکلات برطرف شود و کار برداشت و خرید تضمینی گندم به بهترین شکل ممکن محقق گردد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.