امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56377
  پرینتخانه » 10خبر اول, آخرین اخبار, اخبار خوزستان, اخبار ویژه, اقتصادی تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ |

چند طرح عمرانی و خدماتی در آبادان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شدند

چند طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار یکهزار و ۸۸۰ میلیارد ریال توسط شهرداری آبادان به بهره‌برداری یا کلگزنی شدند.
چند طرح عمرانی و خدماتی در آبادان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شدند

امید خوزستان: شهردار آبادان پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها که با حضور مسئولان شهری برگزار شد گفت: این طرح‌ها از محل حق آلایندگی با اعتبار یکهزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اجرا و به بهره‌برداری رسیدند.

یاسین کاوه‌پور اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز امروز طرح‌های عمرانی و خدماتی شهرداری به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری از باند کندرو ورودی آبادان تا کوی فرهنگیان افزود: این طرح به طول یک کیلومتر و ۶۰۰ متر با اعتبار ۱۳۵ میلیارد ریال برای تسهیل در عبور و مرور بخصوص در ایام اربعین احداث شد.

شهردار آبادان از آغاز طرح بهسازی و روکش آسفالت در کوی بهارستان این شهر، بیان کرد: از ابتدای سال جاری، عملیات اجرای این طرح در دستور کار شهرداری آبادان قرار داشت که با تصویب شورای اسلامی شهر و تامین اعتبار آغاز شد.

وی گفت: این طرح با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال از منابع حق آلایندگی و منابع جاری شهرداری و به مدت ۶ ماه و در راستای نهضت آسفالت اجرایی خواهد شد تا ساکنان کوی بهارستان تردد روان و بدون دردسر را داشته باشند.

شهردار آبادان از آغاز عملیات اجرایی پروژه زیرسازی و بهسازی معابر ۳۰ خیابان در مناطق کوی پلیس و ذوالفقاری این شهر خبر داد و گفت: برای انجام این عملیات عمرانی مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

کاوه‌پور با اشاره به احداث ۲ پارک در آبادان گفت: عملیات احداث ۲ پارک محله‌ای به نام شهدا با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی افزود: پارک شهدای بچاری در منطقه زمین شهری با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال در وسعت ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع به مدت پنج ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: همچنین پارک شهدای پرورش در منطقه ایستگاه ۱۲ نیز با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال در وسعت ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع در مدت پنج ماه آماده کامل خواهد شد.

کاوه‌پور افزود: با بهره‌برداری از این ۲ پارک بوستانی تا پایان سال وسعت فضای سبز این شهر افزایش خواهد یافت و سرانه فضای سبز نیز به بیش از هفت متر مربع برای هر نفر می‌رسد.

شهردار آبادان گفت: همچنین ۲ خودروی آتش نشانی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه غلطک در راستای خدمات رسانی با اعتبار ۲۰۵ میلیارد ریال به شهروندان به سازمان‌های خدماتی تحویل داده شد.

وی در ادامه از احداث پیاده‌رو در چند نقطه شهر آبادان گفت: طرح پیاده‌روسازی در حاشیه رودخانه اروند با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال، طرح احداث پیاده‌روسازی در بلوار ساحلی بهمنشیر و ۴۰ متری ذوالفقاری، تعریض و اصلاح خیابان جنب دیوار پالایشگاه و احداث زمین بسکتبال و پینگ‌پنگ روباز در حاشیه پارک ساحلی بهمنشیر با اعتبار ۱۵۶ میلیارد ریال نیز برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان آبادانی بهره‌برداری شدند.

کاوه‌پور بیان کرد: قطعا این طرح‌ها میزان خدمات رسانی به شهروندان را نسبت به گذشته افزایش خواهد داد و در سال آینده با بهره‌برداری از طرح‌های دیگر بخصوص در حوزه عمرانی شاهد خدمات رسانی بهتر خواهیم بود.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین گفت: احداث باند کندرو که مسیر اصلی زائران اربعین حسینی است یکی از اقدامات شایسته شهرداری آبادان است.

احسان عباسپور اظهار کرد: احداث این پروژه از مطالبه جدی ساکنان نیز بود که اکنون با بهره‌برداری از آن گره ترافیکی بخصوص در ایام نوروز و اربعین را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: ایجاد رضایتمندی بین شهروندان باید در دستور کار تمامی مسئولان شهری بخصوص دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز مردم همیشه در صحنه آبادان نیازمند خدمات رسانی شایسته هستند.

وی بیان کرد: با ارائه خدمات بهتر می‌توان مردم را به پای صندوق‌های رای آورد و شهرداری آبادان بعنوان دستگاه اجرایی وظیفه سنگینی در این خصوص دارد.

فرماندار ویژه آبادان گفت: البته شهرداری آبادان در یک سال اخیر با انجام طرح‌های عمرانی و خدماتی سطح رضایتمندی شهروندان را نسبت به گذشته بیشتر کرده است، چندین سال به ناوگان آتش نشانی آبادان اضافه نشده بود ولی امروز شاهد افزایش ناوگان این سازمان خدماتی هستیم.

منبع/ایسنا

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.