امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 30178
  پرینتخانه » 10خبر اول, آخرین اخبار, اخبار ویژه, ایران و جهان تاریخ انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ |

برداشت رطب نوبرانه در شادگان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت رطب نوبرانه از سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد. امید خوزستان: خلیل منیعات دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۵ رقم خارک و رطب در این شهرستان کشت شده است و تاکنون ۲ هزار تن رطب […]

برداشت رطب نوبرانه در شادگان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت رطب نوبرانه از سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

امید خوزستان: خلیل منیعات دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۵ رقم خارک و رطب در این شهرستان کشت شده است و تاکنون ۲ هزار تن رطب از نخلستان‌های شادگان برداشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه سال جاری ۳۱ هزار تن انواع رطب از نخلستان‌های شادگان برداشت و روانه باز شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار هکتار از نخلستان‌های شادگان بارور و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن غیربارور است گفت: ۳۵ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی خرما در شهرستان شادگان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان افزود: ارقام مختلفی از خرما در نخلستان‌های شادگان وجود دارد که مهمترین آنها استعمران، برحی و بریم است که در کارگاه‌های بسته بندی آماده صادرات به خارج از کشور می‌شوند.

منیعات با بیان اینکه پیش بینی می شود ۷۷ هزار تن خرما امسال از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود گفت: خرمای شادگان به کشورهای ارمنستان، ازبکستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، چین و تایلند صادر و بخشی از آن نیز به استان‌های کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: در کنار بسته‌بندی خرما، کار تولید شیره خرما به صورت طبیعی که ارزش صادراتی بالایی دارد در کارگاه‌های تولیدی شادگان نیز انجام می‌شود.

منیعات افزود: با فعالیت کارگاه های بسته‌بندی خرما در شادگان برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

برداشت خرما از نخلستان‌های شادگان از اوایل شهریور آغاز و تا مهر ادامه دارد.

۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نخلستان های شادگان از نوع استعمران و ۲۰ درصد دیگر انواع دیگر است.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل، یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما است، استعمران، گنطار، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

استان خوزستان جزو سه استان نخست در تولید خرمای کشور است و بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.