امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16271
  پرینتخانه » 10خبر اول, آخرین اخبار, اخبار خوزستان, اخبار ویژه تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ |

یام رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان؛ تاکید بر قابل پیشگیری بودن بیش از یک سوم سرطان ها

رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز ، با ارسال پیامی، یکم تا هفتم بهمن، هفته ملی مبارزه با سرطان را گرامی داشت.
یام رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان؛ تاکید بر قابل پیشگیری بودن بیش از یک سوم سرطان ها

امید خوزستان: به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز ، دکتر «مهرداد شریفی » در این پیام با اشاره به روند رو به گسترش افزایش ابتلا به سرطان در دنیا، بر اهمیت توجه به راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه تاکید کرد. در متن این پیام آمده است:

سرطان ها از مهم ترین بیماری های غیر واگیر هستند که بار بیماری عمده ای را به جامعه تحمیل می کنند. سرطان دومین عامل شایع مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل مرگ در کشورهای در حال توسعه است.

تغییر در سبک زندگی، کنترل نسبی بیماری های واگیر، افزایش عوامل خطر محیطی و مسن شدن جمعیت، از عوامل افزایش بیماری سرطان در چند دهه اخیر محسوب می شود.

در ایران سرطان دومین عامل مرگ و میر است و سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر در کشور جان خود را در اثر این بیماری از دست می دهند و بیش از ۱۰۰ هزار مورد سرطان جدید در کشور اتفاق می افتد.

از طرفی با افزایش امید به زندگی و افزایش درصد سالمندی، انتظار می رود موارد بروز سرطان در دهه آینده به دو برابر افزایش یابد، همچنین رواج زندگی کم تحرک و ماشینی که به طور معمول با تغذیه ناسالم و اضافه وزن همراه است و افزایش استرس و آلودگی هوا و عواملی از این قبیل را باید مهم ترین عوامل زمینه ساز ابتلا به سرطان در ایران دانست، بنابراین نظام مراقبت موارد سرطانی به عنوان یکی از اولویت های نظام بهداشتی درمانی مطرح است.

در حال حاضر، پیشگیری از بروز سرطان ها با کنترل عوامل خطر و تشخیص زودرس با هدف درمان قطعی در مورد بسیاری از سرطان ها امکان پذیر است، بیش از یک سوم تمام موارد سرطان ها قابل پیشگیری و یک سوم دیگر به شرط تشخیص زود هنگام بالقوه درمان پذیر هستند.

هفته ملی مبارزه با سرطان که از یکم تا هفتم بهمن اعلام شده، فرصتی است مناسب تا تمامی سیاستگذاران داخلی و خارجی حوزه سلامت، هماهنگ با هم در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری سرطان اقدام کنند.

در واقع هدف کلی پویش ملی مبارزه با سرطان، کاهش بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان و از اهداف اصلی آن، افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن، اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن و جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت درون بخشی و برون بخشی در کنترل عوامل خطر سرطان با تأکید بر مشکلات منطقه ای است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.